Šalies aludarius ir salyklo gamintojus vienijanti Lietuvos aludarių gildija papildė Lietuvos aludarių garbės kodeksą naujais savanoriškais reklamos apribojimais. Buvo nutarta, kad gildijai priklausančių bendrovių nealkoholinio alaus ir sidro reklama bus transliuojama ne anksčiau kaip 22 val.
„Lietuvoje alaus ir sidro reklama dienos metu yra draudžiama. Tačiau įstatymas turėjo spragą – nealkoholinio alaus ir sidro reklama nėra draudžiama. Tad aludarių gildijos nariai savanoriškai nusprendė šia įstatymo spraga nesinaudoti ir nealkoholinio alaus ir sidro reklamą transliuoti tik vėlyvais vakarais – nuo 22 val. Tikime, jog savireguliacija yra efektyvesnis būdas, skatinant atsakingos visuomenės kūrimą. Draudimais atsakingos visuomenės juk nesukursi“, – teigia Lietuvos aludarių gildijos prezidento Saulius Galadauskas.
Anot gildijos vadovo, tai jau nėra tik teorija: „Konkretus pavyzdys, kaip gildijai priklausanti bendrovė „Švyturys – Utenos alus“, vadovaudamasi naujuoju apribojimu, atšaukė nealkoholinio alaus reklamas transliacijų iš Londono Olimpinių žaidynių metu. Taip pat į 22 val. savo nealkoholinio alaus ir sidro reklamas nukėlė ir kitas gildijos narys – „Volfas Engelman“.
Aludarių garbės kodekse yra nuostatų, kurios riboja aludarių komercinę komunikaciją daug griežčiau, nei Alkoholio kontrolės įstatymas – pavyzdžiui, pagal Kodeksą reklamose gali dalyvauti tik asmenys, vyresni nei 25 metų, nors įstatymas filmuotis tokiose reklamose leidžia ir nuo 18 metų amžiaus.
Šiemet Aludarių gildija vykdo socialinę kampaniją, kurios tikslas – mažinti suaugusiųjų toleranciją paauglių alkoholio vartojimui. Siekiant aktualizuoti alkoholio prieinamumą paaugliams Lietuvoje, gildijos iniciatyva buvo sukurta nauja socialinės reklamos kampanija „Prieš alkoholį nepilnamečiams“. Jos pagrindiniu veidu tapo vienas populiariausių tarp jaunimo Lietuvos krepšininkų Jonas Valančiūnas.
Kampanija „Prieš alkoholį nepilnamečiams“ tapo prieš metus Lietuvos aludarių gildijos vykdytos socialinės reklamos kampanijos „Už jaunimo saviraišką be alkoholio“ tęsiniu. Tuomet kampanijos veidais buvo parinkti tenisininkas Ričardas Berankis, krepšininkas Martynas Gecevičius ir muzikantas DJ Mamania. Ši iniciatyva už socialinės atsakomybės principų taikymą verslo praktikoje Lietuvos aludarių gildijai 2011 m. pelnė Lietuvos verslo konfederacijos „ICC Lietuva“ įsteigtą Socialiai atsakingo verslo apdovanojimą.