Lietuvos aludarių gildija inicijuoja įvairias socialinės reklamos ir švietimo kampanijas.
Socialinė akcija "Pramogauk saugiai"
Lietuvos aludarių gildija prisijungė prie socialinės akcijos “Pramogauk saugiai” rėmėjų.
Siekdamas sumažinti įvykdytų nusikalstamų veikų ir administracinių teisės pažeidimų kavinėse, naktiniuose baruose ir jų prieigose skaičių, projektą „Pramogauk saugiai“ organizavo Vilniaus 3-iasis policijos komisariatas.
Akcijos ašis – trys žinutės, padėsiančios sukurti saugią ir patogią aplinką linksmintis mieste: pramogaudami gerbiame kitų poilsį po 22 val., saugom savo ir miesto turtą, o svarbiausia – nevairuoti išgėrus. Visi miesto svečiai ir lankytojai kviečiami laikytis šių paprastų principų ir taisyklių. Taip prisidedant prie draugiškesnio ir saugesnio Vilniaus kūrimo.
Bendraudami su pramogaujančiais, kavinių ir naktinių klubų darbuotojai, pasitelkė projekto atributiką ir stengėsi patraukliai ir išradingai skatinti savo klientus gerbti miestiečių poilsį ramybės valandomis, nevairuoti išgėrus, saugoti savo daiktus, save ir draugus.
Prie projekto prisijungė barai: „La Birra Pub“, „Piano Man“, BIX, „Gringas“, „Būsi trečias“, „Šnekutis“, „Mano guru“, „Brodvėjus pub“, „Amatininkų užeiga", „Nino“, kavinė „Cozy“, šampaninė „The Bubbles“, terasa „Mano kiemas“, „Vasaros terasa“, „Burbulio vyninė“, muzikos klubas „Tamsta“, naktiniai barai ir klubai „Studio 9“, „Universiteto pub“, „Misterija“, „Salento Disco Pub“ ir kiti.
Socialinis eksperimentas: Tik 16% reaguoja į girtą vairuotoją
Tik 16% žmonių aktyviai reaguoja į girtą asmenį, ketinantį vairuoti automobilį, atskleidė Lietuvos aludarių gildijos užsakymu atliktas socialinis eksperimentas. Šie aktyvūs žmonės skambina policijai, bando atkalbėti ar kitaip sulaikyti neblaivų vairuotoją. Ką daro likę 84% iš 323 eksperimente dalyvavusių žmonių? Stebi.
Daugiausia pilietiško sąmoningumo apraiškų fiksuota degalinėje (27%), mažiausiai – kavinių/ barų zonoje (9%). Aktyviausiai reagavo senjorai (25% vyresnių nei 64 metai), pasyviausi – jaunimas (7% jaunų žmonių iki 24 metų). Į kito potencialiai neblaivaus vairuotojo veiksmus dažniau linkę reaguoti patys vairuotojai (23%), pėstieji tai daro dvigubai rečiau (12%).
„Ar susimąstome, kaip pasielgtume patys, kai šalia mūsų nepažįstamas, tačiau akivaizdžiai išgėręs vairuotojas sėda už vairo? Mieste, dieną, visai šalia mūsų. Toks ir buvo eksperimento tikslas. Deja, tyrimų rezultatai rodo visuomenės abejingumą“, – teigia tyrimą inicijavęs Saulius Galadauskas, Lietuvos aludarių gildijos vadovas.
Socialinis eksperimentas vykdytas 2014 m. lapkričio 10-15 dienomis šalies sostinėje ir provincijoje, šešiose skirtingose vietose (Vilniaus miesto centras, šalia prekybos centro, populiarioje pramogų barų vietoje, tipiškame gyvenamajame mikrorajone, degalinės teritorijoje, provincijos miesto centre). Eksperimento metu akivaizdžiai išgėręs žmogus (aktorius) siekia sėsti už vairo ir nuvažiuoti savo automobiliu.
„Eksperimento metu buvo naudotas stebėjimo metodas. Tyrėjas stebėjo aktoriaus kuriamą situaciją ir žmonių reakcijas fiksavo iš dalies formalizuotame klausimyne. Buvo stebimos tiek pačios reakcijos, jų tipai, tiek pačių reaguojančiųjų bendrieji socialiniai demografiniai duomenys. Iš viso užfiksuotos 323 reakcijos“, – komentuoja visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.
Ketinimuose – herojai
Prieš vykdant socialinį eksperimentą bendrovė „Spinter tyrimai“ 2014 m. lapkritį atliko reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kokią savo reakciją prognozuoja respondentai, jei išvystų nepažįstamąjį, galimai apsvaigusį nuo alkoholio ir ketinantį vairuoti.
Dauguma respondentų laikosi nuostatos, kad išvydę nepažįstamąjį, galimai apsvaigusį ir ketinantį vairuoti, imtųsi aktyvių veiksmų: 54% skambintų policijai, 42% bandytų atkalbėti vairuoti. Beveik ketvirtadalis (23%) užsirašytų valstybinius numerius, 13% bandytų vairuotoją sustabdyti jėga. Pasyvią savo reakciją deklaruoja minimali respondentų dalis – tik po 7% paminėjo, kad situaciją filmuotų ir (ar) apskritai nereaguotų.
Ženklins savanoriškai
„Matyti, jog nuostatos ir realybė neatitinka – negalime likti abejingi. Todėl aktyviai vykdysime socialines akcijas, skatinančias nevairuoti išgėrus ir netoleruoti girtų vairuotojų, – teigia S. Galadauskas. – Taip pat savanoriškai ženklinsime visų Lietuvos aludarių gildijos narių alaus etiketes grafiniu ženklu, raginančiu nevairuoti išgėrus. Tikime tokio žymėjimo veiksmingumu, ir kad jis taps papildoma paskata susimąstyti ir nesėsti prie vairo išgėrus pačiam bei sulaikyti tai darantį kitą asmenį“.
Aludarių gildijos nariai sakosi pradėsiantys naudoti ženklą ne vėliau kaip šių metų birželio pirmąją – iki metų pabaigos šiuo ženklu bus pažymėta 90% Aludarių gildijos narių gaminamo ir parduodamo alaus ir alaus kokteilių.
Socialinio eksperimento video rasite ČIA
2012 m. dėl neblaivių vairuotojų kaltės Lietuvos keliuose žuvo 27, sužeisti 374 žmonės. Pernai iš viso šalyje išaiškinti 12.164 atvejai, kai transporto priemonę vairavo neblaivūs vairuotojai.
Siekiant atkreipti dėmesį į šią vis dar opią visuomenės problemą,Lietuvos didmiesčiuose 2013 vasarą veikė socialinės instaliacijos - gedulingais vainikais išpuošti kapai skirti neblaiviam vairuotojui atminti. Simbolinį kapą vainikavo tikri laidotuvių vainikai su dažniausiai pasitaikančiomis neblaivių vairuotojų pasiteisinimo frazėmis, kurias akcijos iniciatoriams padėjo surinkti Lietuvos kelių policijos pareigūnai.
„Priemonės drastiškos, bet kitoks tonas spręsti šią socialinę problemą atrodo nebeveiksmingas. Reikia atkreipti visuomenės dėmesį į žiaurias avarijas, kurias padaro girti vairuotojai. Atstovaudami aludariams jaučiamės atsakingi ir norime, kad žmonės susimąstytų“, – sako Saulius Galadauskas, Lietuvos aludarių gildijos prezidentas.
Birželį akcijos organizatoriai bendradarbiaudami su Lietuvos policija išrinko 12 frazių, kuriomis teisinasi išgėrę vairuotojai. Už visas šias frazes dvi savaites buvo galima balsuoti internete. Penkios daugiausia balsų surinkusios frazės ir buvo panaudotos instaliacijai – jos užrašytos ant autentiškų laidotuvių vainikų kaspinų.
Populiariausios frazės:
- Kojos nelaiko, todėl vairuoju (36%)
- Gėriau tik vieną bokalą alaus (15%)
- Turėjęs namo parvežti draugas prisigėrė labiau už mane (12%)
- Suvalgiau prasto maisto, išgerti reikėjo dezinfekcijai (10%)
- Naktį bijojau eit iki namų, o grįžti automobiliu atrodė saugiau (7%)
Akcija miestiečiams padarė didelį poveikį – instaliacijoms buvo pasirinktos gatvės, kuriose įsikūrę nemažai barų ir kai kurie lankytojai į juos atvažiuoja automobiliais. Ši akcija jokiu būdu nebuvo nukreipta prieš pačius barus ar juos valdančias įmones.
„Akcija siekiame atkreipti ir aplinkinių dėmesį, tų, kurie pasistengia atkalbėti savo draugų ar pažįstamų sėsti prie vairo išgėrus; akcija skirta ir tiems, kurie neretai dar ir patys leidžiasi pavežami girto vairuotojo. Mes visi turime būti sąmoningi, kitaip realių pokyčių neįvyks“, – S. Galadauskas.
Siekiant aktualizuoti alkoholio prieinamumą paaugliams Lietuvoje, gildijos iniciatyva buvo sukurta nauja socialinės reklamos kampanija „Prieš alkoholį nepilnamečiams“.
2012 m. atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje jaunimas ir toliau be vargo randa būdų kaip įsigyti alkoholio net ir esant palyginti griežtai alkoholio prekybos kontrolei. Negana to, nemaža tolerancija jaunimo alkoholio vartojimui ir namuose –tėvaidažnai neprieštarauja, kai paaugliai vartoja alkoholį gimtadienio ar panašia proga.
Todėl Aludarių gildija 2012 metais įvykdė socialinę kampaniją, kurios tikslas – mažinti suaugusiųjų toleranciją paaugliųalkoholio vartojimui. Jos pagrindiniu veidu tapo vienas populiariausių tarp jaunimo Lietuvos krepšininkų Jonas Valančiūnas. Kampanija „Prieš alkoholį nepilnamečiams“ tapo prieš metus
Lietuvos aludarių gildijos vykdytos socialinės reklamos kampanijos „Už jaunimo saviraišką be alkoholio“ tęsiniu.
Gildija taip pat vykdė pozityvaus švietimo kampaniją „Kurkime darbo vietas Lietuvoje“. 2011-aisiais vykdyta kampanija siekta tikslinėms auditorijoms aiškiai parodyti Lietuvos alaus pramonės naudą visuomenei, iliustratyviai pavaizduoti uždarą ciklą, kad perkant lietuviškas prekes palaikome vieni kitus ir skatiname ekonomikos augimą. Reklama internete, spaudoje bei mini svetainė aiškiai skelbė, jog palaikydamas lietuvišką aludarystę tiesiogiai prisidedi prie šalies ekonomikos atsigavimo.
2010 metais aludarių gildijos iniciatyva pradėta pirmoji kampanija „Už jaunimo saviraišką be alkoholio 18+“, kurios metu rinktis prasmingą veiklą ir sveiką gyvenimo būdą kvietė jaunimo autoritetai – geriausias visų laikų Lietuvos tenisininkas, „US Open“ jaunimo turnyro nugalėtojas Ričardas Berankis, tuometis Lietuvos rinktinės krepšininkas, „Lietuvos ryto“ gynėjas Martynas Gecevičius ir populiariausio šalies hip hopo kolektyvo „G & G sindikatas“ narys DJ Mamania. Įtaigi televizijos reklama su šiais žinomais jaunimui veidais kvietė jaunąją kartą padaryti pasirinkimą, turėti savo nuomonę ir nesileisti paveikiamam draugų bei aplinkinių.
Lietuvos aludarių gildija yra pirmoji organizacija Lietuvoje, 2006 m. pasirašiusi Europos kelių saugumo chartiją. Pasirašę Europos komisijos inicijuotą chartiją šalies aludariai įsipareigojo imtis visų jos kompetencijoje esančių priemonių, kurios prisidėtų prie žuvusiųjų kelyje skaičiaus mažinimo. Tai įvairios akcijos, vairuotojų bei pėsčiųjų švietimas saugaus eismo klausimais, kitos prevencinės priemonės.
2006 metų pabaigoje kartu su Susisiekimo ministerija Lietuvos aludariai pradėjo visuomenės susidomėjimo sulaukusią kompleksinę akciją „Aludariai – prieš žiaurius įpročius“. Paveiki juodojo humoro į jaunimą orientuota lauko reklama (17 stendų, 3-18 mėn.), reklama pagrindiniuose šalies dienraščiuose, specialus tinklalapis (www.rezervuotagirtiems.lt), ir akcijos padėkliukai baruose (išdalinta 1 mln. padėkliukų) ragino vairuotojus susimąstyti prieš sėdant prie vairo girtiems.